9. 11. 2009

Nie je beh ako beh

Trochu záhadný názov, že ? Ale v skratke vystihuje udalosti posledných mesiacov.
Takže po poriadku od posledného príspevku.

Od posledného príspevku v tomto blogu už pretieklo Váhom veľa vody. Po Kysuckom maratóne som necítil potrebu písať. Eufória z výsledku ma držala dosť dlho a aj môj bežecký tréning sa tréningom nedal nazývať. Km síce nechýbali, ale chuť behať "kvalitu" hej. Z mojich výsledkov v tomto období sa da spomenúť len 10km v KNM za 35:26. Štrba, Rajec, Zátopkova 10, Košice - to všetko boli preteky, kde mi to nešlo podľa predstáv. Nebola chuť potrápiť sa a sem tam aj telo bolo proti. V období od 11. do 20. októbra som si preto naoridnoval kľud na lôžku. Nie doslovne, ale neubehol som ani 1km. Oddýchol som si a postupne začal zase pobehovať. Bez veľkých očí som išiel na preteky - Beh okolo Sidorova. Keďže neprišlo dosť dobrých bežcov, skončil som 3. v kategorii, zlepšil som sa tam však skoro o 2 min. To ma prekvapilo.
Preto som sa rozhodol, že pôjdem do Frýdku-Místku. O trati tamojšej "Horníckej desítky" som počul ako o veľmi rýchlej, tak som dúfal, že napriek slabšiemu tréningu by som mohol zabehnúť slušný čas. V mojej tajnej predstave pod 35 minút. Navonok som však rozprával o čase pod 36 minút.
Sobota bola upršaná, hmlistá. Cesta tam ubehla rýchlo. Pri prezentácii ma zaujalo množstvo bežcov všetkých vekových kategórií. S takým množstvo behu chtivých ľudí som sa na Slovensku - okrem MMM - ešte nestretol.
Na štarte som stál niekde v 6-7 rade. Po výstrele sa všetci rozbehli akokeby mali pred sebou max. 1 km. Bolo relatívne ťažké prepracovať dopredu. Súperov som nepoznal, nevedel som s kým bežať a ako rýchlo. 1 km - 3:23 - bol veľmi rýchly. Dav sa roztiahol a pomaly sa začali tvoriť skupinky. Zrazu sa vedľa mňa objavil Zigmunt Lyznicky - 58 ročný veterán z Poľska. Behá veľmi dobre, ale povedal som si, že ma dnes neobehne a ušiel som mu. Prvé tri km som bežal s prvou bežkyňou (tiež Poľka) za 10:09. Vedel som, že je to prirýchle. Dúfal som však, že aj keď spomalím, aj tak zabehnem dobre. 5km - 17:17 - napriek spomaleniu, stále ok. Tempo 3:34 som držal až do 8km. Stále som cítil šancu na čas pod 35 minút ( a čo keď už taká šanca nebude ? ) a spočítal som si, že musím zrýchliť. Našťastie sa mi to aj podarilo. 9 km som mal za 3:26 a posledný za 3:13 ( aj keď neviem, či bol dobre nameraný ). V cieľovej rovinke som už vedel, že splním svoj tajný cieľ. Nakoniec to bolo za 34:50. Môj osobák. Po výkluse a prezlečení sme išli s Robom Rolkom, o ktorom sme tušili, že je na bedni, na vyhlasovanie výsledkov. Aké bolo moje prekvapenie, keď moderátor vyhlásil 5. v poradí a ja som zistil, že mám lepší čas, podobne aj ako 4. Skončil som nakoniec 3. za Robom, ktorý vyhral našu kategóriu a jedným Čechom. Výlet do Čiech sa mi vyplatil, a to nielen čo sa týka zabehnutého času.
Na oslavu som však nemal pomyslenie. Na druhý deň ma čakala Krasňanská 10, so svojou kopcovitou traťou. Beh je súčasťou našej bežeckej ligy, chodí tam veľa ľudí, takže by bola škoda nezískať nejaké body. V takom zmysle - beh za bodmi - aj môj beh vyzeral. Už po štarte mi bolo jasné, že sa mi nechce pretekať. Moji rivali z kategórie mi utiekli, takže som sa sústredil na dobehnutie. Bez nejakej veľkej námahy som dobehol o 3 minúty pomalšie ako v sobotu za 37:55.
Vyskúšal som si aj fartlek počas pretekov, keď som sem tam zrýchlil a sem tam spomalil.

Celkovo to bol vydarený víkend.
Zase po roku sa mi podarilo zlepšiť si osobák na 10km, čo pre veterána nie je najhoršie.
Okrem toho som si dokázal, že sa dajú zabehnúť aj dva preteky za víkend.
Uvidím, ako to pôjde ďalej. Ale zatiaľ sa mi veľmi nechce makať - najmä keď posledné dobré výkony prišli po relatívne slabom tréningu :-)

Žiadne komentáre: